Nabídka pro pořadatele

Agentura Blue- Effect Daniel Fikejz Studio E.A.R.

Koncert pro Mr. Shakespeara

Shakespeare 21.století

Jedná se o jedinečné koncertně divadelní pojetí Shakespearova díla v podání 9 skvělých herců-zpěváků a 5 muzikantů

Zazní 36 písní v mnoha hudebních stylech od balad přes rock, folk, hip hop, reggae a swing.

Premiéra se uskutečnila na Letních shakespearovských slavnostech v roce 2022.

Pro velký divácký úspěch se v tomto roce rozhodl tým kolem hlavních autorů, hudebního skladatele Daniela Fikejze a režiséra Filipa Nuckollse, tento výjimečný projekt představit i na dalších místech a to v obnovené premiéře

Humor, originální výtvarné prvky včetně 5,5 metru vysoké loutky W. Shakespeara, hravá choreografie, krásné kostýmy, zajímavé projekce a nápaditá režie oslovující všechny generace.

Texty písní jsou zpívány v češtině i v anglickém originále.

Koncert je vhodný pro klasická divadla i pro letní scény


odkaz na video a fotografie

Koncert pro Mr.Shakespeara - Trailer - YouTube

FOTO PROPAGACE – Disk Google 

www.shakespeare-koncert.cz

Autoři projektu

https://www.danielfikejz.cz/

Poznámka: Změna obsazení vyhrazena.

Délka programu: 120 minut s přestávkou

Účinkující:

Richard Tesařík

Andrea Holá

Jan Sklenář

Lucie Palonciová

Simona Zástěrová

Tereza Nekudová

Kateřina Pechová

Ctirad Götz

Milan Malinovský

Matěj Štrunc a další

Daniel Fikejz: námět, scénář, hudba a aranžmá

Filip Nuckolls: režie, scénář

Sylva Hanáková: kostýmy

Petr Sís: autor kresby portrétu W.Shakespeara

Kapela osamělých srdcí Williama Shakespeara - hudební doprovod v obsazení:

Daniel Fikejz - klávesy, kytara, zpěv, Jiří Hes - baskytara,

Jan Chmelík – kytary, Jakub Doležal - dechy, klávesy, Jaroslav Noga - bicí

Zhudebňováním textů Williama Shakespeara se Daniel Fikejz věnuje už 32 let.

Má za sebou 26 shakespearovských premiér s 10 různými režiséry a právě to bylo impulsem k vytvoření tohoto projektu. Velkou devízou tvorby Daniela Fikejze je dlouholetá zkušenost a žánrová pestrost jeho tvorby.

Daniel Fikejz – rozhovor do presskitu Letních shakespearovských slavností 2022

Úryvek z rozhovoru:

"Jak dlouho jste nosil v hlavě tento nápad, než došlo na realizaci?

Docela dlouhou. Dá se to považovat za můj životní projekt. Je zvláštní a lákavé něco vymýšlet od nuly a sledovat, jak se to pomalu vyvíjí a realizuje. Snad se mi podařilo najít klíč k tomu, jak živě na koncertě hrát písničky z Shakespearových her. Nebyl to lehký úkol. Pak mě jednou v noci napadlo, že překlady Martina Hilského mají v písních vlastně stejný rytmus jako anglický originál a že by to šlo na koncertě zpívat dvojjazyčně – nejdřív v češtině a pak v angličtině. Zkusil jsem si to a bylo to ono! "

Režie se ujal Filip Nuckolls. S Danielem Fikejzem spolupracoval už na více než dvaceti divadelních inscenacích v České republice, na Slovensku, ale i v britské Cambridge. Ukázalo se že generační věkový rozdíl mezi nimi je naopak přínosem. S podobným smyslem pro humor pohledem na věc byla jejich spolupráce pro oba smysluplná a inspirativní.

Režisér Filip Nuckolls: Od hip hopu po renesanční baladu

Úryvek z rozhovoru:

Jak se takový performativní počin režíruje?

"Je třeba stanovit pravidla a ta pak systematicky porušovat nebo naopak potvrzovat. U činohry je základem dramatický aparát, tady volný sled písní. Nebude to kabaret ani varieté, kde by písně byly rytmizovány výstupy jiných žánrů. Úkolem režiséra bylo dát výběru písní smysl a rotaci zpěváků nějakou logiku, a to jinou, než představuje jen vhodnost jejich hlasů pro tu kterou píseň.

První polovina koncertu zahrnuje písně z inscenací, kde je člověk strůjcem svého osudu, například z her Romeo a Julie nebo Marná lásky snaha.

Ve druhé polovině se člověk stane hříčkou vášní, přírodních sil, světla a stínu, paradoxu. A to je Sen noci svatojánské a nebo Othello.

Výběr se neřídí dobou vzniku jednotlivých her, ale spíše tématem. Mezi renesancí a barokem také nevede žádná ostrá hranice", odpovídá na otázku Filip Nuckolls.

Do jaké míry se vycházelo při režii koncertu z osobností zpěváků a herců?

"Hodně, v některých případech možná až moc osobně. Od začátku jsme hledali s Danem Fikejzem spíše výborně zpívající herce než slušně hrající zpěváky. Přijde mi, že herec má dost odlišný zpěvní projev než čistý zpěvák.

Budeme chtít po účinkujících, aby písničky zpívali v jisté konkrétní motivaci a situaci, aby to nebyla jenom estráda.

Na začátku je to na hercích a zpěvácích, po pauze se o slovo přihlásí podpůrné efekty - projekce a 5,5 m vysoká loutka Williama Shakespeara."

Žánrová pestrost zaručuje, že se divák rozhodně nebude při představení nudit."

Technické podmínky pro pořadatele - nutné:

  • riser (vyvýšené podium) pod kapelu 6x4m o výšce 40cm
  • Ideální velikost podia 12x8m podium pro herce (min. 10 x 7 m)
  • profesionální audiosystém odpovídající prostoru s dostatečným pokrytím a výkonem pro ozvučení rockového koncertu
  • livepost ve středu hlediště pro zvukový pult - ne pod balkonem ani na balkóně, ne v kabině
  • 230 na jevišti i na livepostu
  • CAT5 mezi livepostem a jevištěm
  • 2,5 hodiny na stavbu a přípravu zvuku
  • 1,5 hodinu na zvukovou zkoušku
  • zvukový pult a nástrojový aparát si přivezeme vlastní

Dále dle možností pořadatele (prosíme o upřesnění, co lze konkrétně zajistit)

  • kabeláž na propojení 28 linek
  • 9x bezdrátový mikrofon v profesionální verzi - Sennheisser, nebo Shure SM serie
  • min 10x odposlech
  • 16x mic stojan vysoký, 4x mic stojan střední
  • kabeláž na propojení
  • silný projektor + promítací plátno

Základní cena pořadu : 110.000,- Kč + doprava (2 x dodávka 18 Kč/km,

3 os.auta 7,70 Kč/km)

Ceny jsou uvedeny bez DPH

Vzhledem k probíhajícím jednáním se sponzory se snažíme cenu pořadu znatelně snížit.